dinsdag 9 maart 2010

Geachte bitzjes en hoers

Hier volgt mijn update voor gister:
Ik heb de code in pseudo uitgewerkt om te kijken welke variabelen er grofweg nodig zijn en heb een begin gemaakt in flash. ben een paar probleempjes tegen gekomen, maar heb daar al een oplossing voor klaarliggen.

Verder bezig geweest met flash in general. De taal is best makkelijk, heeft alleen een iets andere notatie dan bijvoorbeeld c#. Begrijp nu de klassenstructuur een stuk beter. Veelinformatie van onderstaande site gehaald:
http://asgamer.com/2009/flash-game-design-basics-adding-library-objects-to-stage-with-as3

Ook heb ik de L - systemen bekeken. Naar mijn mening zijn deze net iets teveel geautomatiseerd om goed te kunnen toepassen. Ons systeem kent namelijk redelijk wat variaties in de groei, afhankelijk van verschillende factoren.

Vandaag ga ik de code afmaken zodat we morgen een bruikbare code hebben die we kunnen uitbreiden met de nodige dingen. Ik ga weer gewoon vanuit mijn thuis werken, daarprogrammeer ik gewoon het beste. Als we morgen dan de code kunnen bespreken ben ik een blij man.

Als er iets is wat jullie van mij willen weten kunnen jullie altijd bellen of me via msn aanspreken. Ik zorg dat morgen het basis framework af is.

cheers, oscar

3 opmerkingen:

  1. Hey Oscar,

    Prima. Kijk even naar Dropbox/Drugs in the City/Prototypen/Water Meter + Button/Water Meter + Button.fla

    In de Global.as staan alle variabelen, dit is er makkelijk omdat alles dan vanuit 1 class aan te spreken is.

    Kijk even naar de structuur zoals die in die fla is gebruikt, en probeer je code alsjeblieft op die manier er in te weven.

    P.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He paul, ziet er goed uit.
    We gebruiken allebei dezelfde structuur, dus dat is mooi. Ik ga er later nog even wat beter naar kijken zodat ik je misschien wat tips kan geven ofzo. Het ziet er in ieder geval naar uit dat je het al een stuk beter snapt nu. mooi man. Mijn code gooi ik later ook wel in de dropbox, kun je er naar kijken. Spreek je latex

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nice man. Volgens mij schieten jullie goed op.
    Ben benieuwd naar je code morgen.

    Ik heb nog ff naar audio gekeken maar dat gaat denk ik geen bottle neck worden.
    Ik heb alvast een tutorial ervoor gevonden.
    http://www.communitymx.com/content/article.cfm?page=1&cid=3CC82

    Kan je een kopie van je file op dropbox zetten? Dan kunnen we alvast naar de code kijken enzo. Misschien vinden we wel iets wat je over het hoofd ziet ^^.

    BeantwoordenVerwijderen